Rossz ügyfélszolgálat hatása a vásárlói élményre (divat kontextusban)

A rossz ügyfélszolgálat komoly károkat okozhat egy divatmárka megítélésében, különösen akkor, ha magasabb árkategóriájú termékekről van szó. A vásárlók elvárják, hogy ha problémájuk, kérdésük van – különösen online vásárlás esetén –, gyors, segítőkész és emberi választ kapjanak. Ennek hiánya nemcsak elbizonytalanítja őket, hanem könnyen elidegeníti őket a márkától.

Gyakori panaszok rossz ügyfélszolgálat esetén:

  1. Nem érkezik válasz az üzenetekre
    – A vásárló kérdezne méretről, szállításról, visszaküldésről – de napokig semmi reakció.
    – Ez frusztrációt, bizalomvesztést szül, és azt az érzést kelti, hogy „nem fontos az ügyfél”.
  2. Nem tudni, hol van a rendelés
    – A vásárló fizetett, de nem kap visszaigazolást, nyomkövetést vagy pontos információt a szállításról.
    – A bizonytalanság különösen érzékenyen érinti azokat, akik fontos alkalomra rendelnek (pl. ajándék, esemény).
  3. Formális, automatikus vagy személytelen válaszok
    – Ha mégis jön válasz, az sokszor sablonos vagy nem reagál érdemben a kérdésre.
    – Ez azt sugallja, hogy a márkának nincs kapacitása vagy igénye az egyéni figyelemre.
  4. Hiányzó vagy későn kezelt problémák
    – Téves méret, hiányzó termék, hibás darab – ha ezekre nincs gyors és korrekt reakció, az súlyos bizalomvesztéshez vezet.

Következmények:

  • Elveszett vásárlók: A legtöbben nem írnak újra – egyszerűen nem térnek vissza.
  • Negatív szájhagyomány: Egy rossz tapasztalatot gyakrabban osztanak meg, mint egy jót – különösen közösségi médiában.
  • Törékeny márkakép: Egy jól felépített, vizuálisan vonzó márkát is lerombolhat egy elérhetetlen ügyfélszolgálat.
  • Különösen romboló hatás prémium árkategóriában, ahol az elvárt szolgáltatási színvonal is magasabb.

Megoldási javaslatok:

  • Válasz 24-48 órán belül – még akkor is, ha csak annyi: „Dolgozunk rajta”.
  • Automatikus visszaigazolások a rendelés után.
  • Élő chat, jól látható elérhetőség, kedves hangnem – ezek a minimális elvárások ma már.

Néhány statisztika:

  • A vásárlók 73%-a pártol át másik márkához a rossz ügyfélszolgálati kommunikáció miatt – Zendesk.
  • 55%-uk nem is panaszkodik, egyszerűen máshol vásárol. – Coveo
  • 2 negatív élmény, és otthagyta a kosarát a webshopodban – Coveo
  • Sokkal jobban bíznak egy márkában, ha az ügyfélszolgálat is jó – Hyken
  • 85%-uk választ céget, vállalkozást, ha jobb az ügyfélszolgálat – Hyken (itt a segítőkészségre, gyors válaszadásra is gondolni kell.)

    A statisztikák linkjei – https://www.zendesk.com/blog/customer-service-statistics/

Hogyan tudlak segíteni?

Átvilágítom a vásárlási folyamatot, hogy miről kapok és hogyan emailt, milyen a minősége a kommunikációdnak. Elemzem az eddigi adataidat és válaszaidat. Megnézem az automatizációidat, és a javítandó területekre javaslatot teszek és akár meg is csinálom.

Adok tippet és be is állítom, hogy könnyen, egyszerűen szánj időt és tudj válaszolni a vásárlóidnak. Nem teheted meg, hogy elhanyagolod őket, mert akkor nem lesz visszatérő vásárlód, vagy nem is vásárol nálad.

Vedd fel velem a kapcsolatot, ha hiányosságot érzel ezen a területen.

Share
Your Bag
Shop cart Your Bag is Empty
Mini audit

Social Media audit divatmárkáknak!

Nézd át hogyan tudsz fejlődni! Kérdések, amiket fontos átnézned, hogy képben legyél!